Politická agitace a propagace má být transparentní nově po celý rok, nejen v době voleb. Dohlédnout na to mají od října státní hlídači politických kampaní. Kontrolovat tak budou muset tisíce aktérů, zda zákonná pravidla dodržují. Nemají na to ale dostatek personálu ani finance. „Je to obrovský nárůst agendy, potřebujeme získat až 20 nových pracovníků,“ říká jejich šéf František Sivera. Cílem změny je boj proti dezinformacím a vměšování do voleb.
Sociální sítě Facebook, Instagram či Threads přestanou umožňovat nákup reklam týkajících se politiky, voleb nebo tzv. sociální problematiky. Oznámila to společnost Meta, která tyto služby provozuje.
Seznam.cz zveřejnil aktualizovanou verzi svých podmínek pro politickou reklamu. Ty nově obsahují právo Seznamu konkrétní reklamy odmítnout nejen na základě vlasního zvážení, ale také v případě, že ji za lživou nebo zavádějící označífact-checkingováorganizace Demagog.cz. Dotyčné pravidlo konkrétně zní takto: